Warsztaty taneczno-teatralne dla Uczniów i kandydatów do MSMS

—– TKALNIA RUCHU —– otwarta scena dla młodych choreografów teatru tańca, artystów i freelancerów, organizowana przez Connecting Arts and Thetare Dance Company, Teatr Szwalnia oraz Międzynarodową Szkołę Mistrzostwa Sportowego „Edukacja i Sport” zaprasza po raz kolejny na warsztaty i pokazy choreografii.

Zapraszamy młodzież i studentów szkół artystycznych o charakterze tanecznym, teatralnym i musicalowym do udziału w wyjątkowym programie artystyczno-edukacyjnym.

Dla uczniów MSMS „Edukacja i Sport” oraz osób biorących udział w rekrutacji do szkoły (aktualni kandydaci do 18 roku życia), warsztaty są bezpłatne.

Wydarzenie odbędzie się w ramach Ogólnopolskiej akcji organizowanej przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca od 2019 roku. Jej celem jest zrzeszenie środowiska tanecznego wokół idei obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca #tańczMY

————————————————————————–

Harmonogram wydarzenia | 23.04 | SOBOTA

10:00 – 12:00 Kamila Kwietniowska – Theatre jazz & Fosse/110 zł

12:15 – 14:15 Patrycja Fidelus – Akrobatyka/Handstand/110 zł

14:30 – 16:30 Michał Strugarek – floor work + improwizacja/110 zł

24.04 | NIEDZIELA

10:00 – 12:00 Jacek Stefanik – improwizacje aktorskie/110 zł

12:15 – 14:15 Kasia Koziorz – contemporary jazz/110 zł

14:30 – 16:30 Kacper Szklarski – taniec współczesny + przepływ ruchu/110 zł

Pokazy choreografii | 24.04 | NIEDZIELA

19:00-19:15 SOLO – Kacper Szklarski „not now, not here”

Proces tworzenia zaczyna wypełniać się pytaniem „kto kogo tworzy?”. Kształt, który nie pasuje tak, jak powinien do poprzedniej formy. Utrata jednego drobnego szczegółu, a wszystko, co pozostało, jest tylko pieśnią. „not now, not here” zostało wyróżnione nagrodą jury podczas finału SoloDuo Dance Competition 2022.

19:15-20:00 SPEKTAKL – „Porozmawiajmy o nas”

reżyseria – Sara Kozłowska Choreografia

taniec – Kacper Klimczak, Sara Kozłowska, Dawid Marzec

muzyka (live) – Paweł Odorowicz

konsultacje dramaturgiczne – Tomasz Rodowicz

reżyseria świateł – Tomasz Krukowski

„Porozmawiajmy o Nas” to spektakl osnuty na kanwie wydarzeń, które na pewno gdzieś miały miejsce. Alegoryczna opowieść o radości, smutku, miłości, żalu, samotności i przyjaźni. Emocjach i sytuacjach, które kształtują nas przez całe życie. To wielowymiarowa opowieść zamknięta w przytulnej przestrzeni pokoju. Łączy i przeplata tematykę relacji międzyludzkich z naszym rzeczywistym, osobistym spotkaniem. Zrzucamy z siebie niepotrzebne nakrycia i pozwalamy sobie być prawdziwi. Opowiadamy o tym, co nas łączy i spotyka w różnych momentach naszego życia. Dostrzegamy się i słuchamy nawzajem, poruszamy i doświadczamy. Jest to zaproszenie do odbycia podróży. Do siebie. Do nas. Do Was. “W czasach w których grawitacja brutalnie ściąga do ziemi a świat zewnętrzny wprowadzając chaos dźga prawdą i fałszem z każdej strony Kim dla siebie jesteśmy? Przywitaj się z ciałem Nasłuchuj z miłością Powitaj jak swoje tylko po to by za chwilę je stracić Połącz się w koniec Wróć by w ciszy urządzić swój wewnętrzny pokój Bądź nieistniejący w czasie ograniczonym tykaniem Pragnij lotu Coś przyciąga nas do siebie Ciało jest głośne Resztkami grawitacji przebijamy podłogę ciszy Emocje zostawiamy na resztkach oczu Co jeśli odejdziesz? W ciszy wyczekujemy aż kropki i kreski połączą się tylko po to by następnego dnia obudził się nie ten człowiek Idź – powiedziała A gdybyśmy stracili wszystko i jedyne co pozostaje to dotyk i taniec w ciemności” – aut. Dawid Marzec, Kacper Klimczak, Sara Kozłowska.

Premiera spektaklu została zrealizowana dzięki Stypendium Artystycznemu Prezydenta Miasta Łodzi 2021 oraz programu Przestrzenie Sztuki Łódź.

———————————————————————-

cennik | zapisy | bilety:

–> WARSZTATY: 110 zł / 2h

Ilość miejsc ograniczona, obowiązuje rezerwacja miejsc do 20 kwietnia

connectingartslodz@gmail.com

(w tytule TR/KWIECIEŃ/WARSZTATY, imię nazwisko, telefon kontaktowy)

przelew nr. kota: 84 1140 2004 0000 3602 5476 8572

*prosimy o odesłanie potwierdzenia przelewu

–>BILETY / SPEKTAKLE:

35 zł bilet normalny, 30 zł bilet ulgowy

Ilość miejsc ograniczona, obowiązuje rezerwacja miejsc do 10 kwietnia

connectingartslodz@gmail.com

(w tytule TR/KWIECIEŃ/SPEKTAKL, imię nazwisko, telefon kontaktowy)

przelew nr. kota: 84 1140 2004 0000 3602 5476 8572

*prosimy o odesłanie potwierdzenia przelewu

Uczestnicy warsztatów płacą 15 zł / bilety

Młodzież do 18 roku życia (kandydaci do szkoły) oraz uczniowie klasy taneczno-teatralnej MSMS „Edukacja i Sport” – wstęp wolny.

*W sytuacji nieobecności lub rezygnacji z warsztatów/spektakli, organizator nie ponosi odpowiedzialności zwrotu kosztów.

——————————————————————

Więcej o pedagogach:

Kamila Kwietniewska / Theatre jazz & Fosse

Tancerka, aktorka. Pomysłodawczyni i twórca projektu musicalowego „Spotlight”, realizującego autorski trening „theater jazz”. Związana z dwoma teatrami muzycznymi: Krakowskim Teatrem Variette „Pretty Woman” oraz Teatr Muzyczny Roma w Warszawie, „AIDA”.

Doświadczenie nabrała w Nowym Jorku oraz Los Angeles, szkoląc się i współpracując z choreografami i gwiazdami brodwayowskich scen jak Dana Moore, Jane Lanier, James Kinney, Karla Puno Garcia, Sara Brians, a także Josh Assor, Lane Napper, Jason Williams, Brian Friedman czy Yanis Marshall. To właśnie w NYC narodziła się idea przeniesienia amerykańskiego treningu tanecznego „musical theater” do Polski. Jako członek legendarnego zespołu Gawęda, pod kierownictwem druha Andrzeja Kieruzalskiego, koncertowała po największych polskich scenach, rozpoczynając tym samym swoją artystyczną przygodę, która trwa po dziś dzień. Uczęszczała do Warsztatowej Akademii Musicalowej, gdzie pod okiem Pawła Podgórskiego oraz innych artystów TM Roma w Warszawie rozwijała się w kierunku musicalu –taniec, śpiew, aktorstwo. Nieprzerwanie związana z polską sceną komercyjną. Współtworzy projekty, widowiska, spektakle, programy, wydarzenia telewizyjne i reklamy.

—————————————————————–

Patrycja Fidelus / Akrobatyka-Handstand

jest zawodową tancerką (Ogólnokształcąca Szkoła Baletowa im. Feliksa Parnella w Łodzi), pedagogiem tańca i choreografem (Akademia Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi) oraz biotechnologiem (Politechnika Łódzka). Od paru lat kształci dzieci i dorosłych z zakresu tańca klasycznego i współczesnego, pole dance, akrobatyki oraz stretchingu. Wierzy, że aktywność fizyczna jest sposobem na życie, który zapewnia dobre zdrowie nie tylko fizyczne ale i psychiczne. Do swoich kursantów podchodzi zawsze z uśmiechem na twarzy. Jest osobą pozytywną, cierpliwą, wyrozumiałą, ale też wymagającą. W trakcie swoich zajęć największy nacisk stawia na technikę oraz prezencję.

Na tych warsztatach dużo uwagi poświęcimy pozycjom handstand oraz headstand . Skupimy się na poprawnej technice, balansie oraz wykonamy wiele ćwiczeń pomocniczych. Będziemy pracować solo i w parach, przy ścianie i na środku sali. Nie zabraknie dynamicznych jak i tych bardziej statycznych wejść oraz przejść przez te pozycje akrobatyczne. Ponad to będziemy uczyć się figur oraz przejść wykorzystujących i jednocześnie usprawniających gibkość.

—————————————————————–

Katarzyna Koziorz / Contemporary jazz

Urodzona 19 listopada 1992 roku w Tychach. Aktorka, tancerka, choreografka i nauczycielka tańca. Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Swoją przygodę z teatrem rozpoczęła w 2006 roku kiedy przyłączyła się do Autorskiego Teatru Ruchu „WamPa” w Tychach. Należała również do formacji tańca jazzowego D way of Life prowadzonego przez Dominikę Cybulską. Umiejętności z zakresu tańca współczesnego zdobywała zarówno podczas studiów na Wydziale Teatru Tańca jak i uczestnicząc w licznych warsztat zarówno o wymiarze ogólnopolskim jak i międzynarodowym. Występowała w spektaklach m.in. Jacka Przybyłowicza, Jana Peszka, Sebastiana Majewskiego, Macieja Kuźmińskiego, Rafała Urbackiego i Mariusza Trelińskiego. Laureatka nagrody “Ale aktor!” przyznanej przez ZASP za rolę Morfiny w spektaklu Circus Kafka w reżyserii Michała Walczaka. Od 2018 roku współpracowała z Wrocławskim Teatrem Tańca.

Obecnie współpracuje z Operą Narodową, Teatrem Rampa w Warszawie i kolektywem Connecting Arts. Bierze również udział w wielu niezależnych projektach artystycznych oraz zajmuje się prowadzeniem warsztatów z zakresu tańca współczesnego i partnerowania.

Warsztaty podzielone są na dwa segmenty: część techniczną – w trakcie trwania, której skupimy się na technice oraz część choreograficzną. Podczas pierwszej części warsztatów, oprócz rozgrzewki i przygotowania ciała do tańca, będziemy pracować na frazach ruchowych dedykowanym konkretnym zagadnieniom technicznym. Na warsztat weźmiemy temat równowagi, skoków, maksymalizowania zakresów ciała w przestrzeni oraz przepływ energii w ruchu. Drugi segment będzie przeznaczony na naukę choreografii, w której wykorzystamy wcześniej poznane elementy. Będziemy pracować nad muzykalnością i umiejętnością frazowania – niezbędnym dla dobrego wykonawcy ruchowego.

———————————————————————-

Kacper Szklarski / taniec współczesny + przepływ ruchu

Uczył się na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu gdzie w 2016r. rozpoczął swoją przygodę z tańcem.

W ciągu pięcioletniej edukacji brał udział w warsztatach tanecznych w Chinach, Chorwacji, Portugalii, Niemczech na Węgrzech poznając szerokie spektrum technik ruchowych zarówno współczesnych jak i klasycznych. Uczestniczył w warsztatach z tancerzami i choreografami takimi jak: Victoria Fox Markiewicz, Joan Cleville, Dejan Bitrovski, Ferenc Fehér, Akir Yoshida, Edouardo Hue, Sofia Nappi, tancerzami Hofesh Shechter Company oraz Batsheva Dance Company. Od 2018r. aktywnie działa zawodowo biorąc udział w spektaklach teatru tańca w kraju i zagranicą. Obecnie tańczy w spektaklach „We Are The Revolution” The Nest Collective oraz „Urban Creatures” w choreografii Sebastiana Matthiasa, jego solo „not now, not here” zostało wyróżnione nagrodą jury podczas finału SoloDuo Dance Competition 2022.

Warsztat rozpoczniemy od wsłuchania się w swoje ciało, oddamy mu głos do prowadzenia nas przez przestrzeń, z czułością zbadamy relację z podłogą i otoczeniem. Przygotujemy ciało do plastycznego komponowania ruchu i dynamicznych zmian jakości. Skupimy się na odkrywaniu czułości w ruchu i wrażliwości na detale. Zapraszam was do popływania wraz ze mną w niekończącym się strumieniu ruchu.

———————————————————————–

Michał Strugarek / floor work + improwizacja

Tancerz od 2004 roku. Absolwent kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej, ze specjalizacją tancerz – choreoterapeuta. Przez większość swojej przygody z tańcem, związany ze stylami ulicznymi (głównie Hip hop Freestyle Dance), jak i z kulturą uliczną.

Podczas studiów oraz licznych warsztatów poznawał taniec współczesny, oraz wszelkie techniki, metody, narzędzia wspomagające. Świat tańca współczesnego pozwolił mu na eksplorowanie i odnajdywanie połączeń pomiędzy wszystkim tym czego doświadczył, jak i ukierunkowanie tych doświadczeń w kreatywną, uniwersalną twórczość. Zainspirowany działalnością Bruce’a Lee i jego koncepcją „Style of no style”, stara się aby jego tworzywa były uniwersalne, niezależne od panujących estetyk, stawiając na pierwszym miejscu możliwość wyrażania siebie.

Lata 2018 i 2019, spędził na podróżach po świecie zdobywając nowe wartości – ucząc się, wymieniając, występując. Spędził między innymi trzy miesiące w Izraelu, uczęszczając do Suzanne Dellal Center na codzienne zajęcia GaGa. Odwiedził i kształcił się również w Amsterdamie, Londynie, Brukseli. Tancerz w spektaklu pt. “Wolves” – choreografii Emmy Evelein (Holandia), który otrzymał nagrodę publiczności podczas nominacji do Kurt Jooss Prize 2019 w Essen. Współtwórca i tancerz w spektaklu pt. “Heavy Mental” nagrodzonego podczas festiwalu Hip Hop w Teatrze (2018). Pedagog oraz performer na Festiwalu Cyrkulacje 2017. Współpracował ze Szkołą Tańca Współczesnego Natalii Draganik-Franke w Poznaniu (tancerz i producent muzyczny), Agnieszką Noster, Agnieszką Doberską, Zofią Tomczyk, Andrzejem Adamczakiem oraz Aleksandrą Bożek-Muszyńską i Patrykiem Gorzkiewiczem. W wolnych chwilach – producent muzyczny, fotograf, filmowiec, DJ.

Taniec Współczesny, Floor Work, Improwizacja – podczas procesu, będziemy poznawać narzędzia, które pozwalają nam na holistyczne podejście do tańca. Zwrócimy uwagę na tranzycję z konceptu ruchowego do struktury, oraz jak ze wzorca ruchu codziennego przejść do ruchu abstrakcyjnego. Skupimy się również na tym, jak podejść do improwizacji w sposób choreograficzny i jak możemy korzystać z improwizacji w procesie twórczym w sytuacji indywidualnej i grupowej.

———————————————————–

Jacek Stefanik / improwizacje aktorskie

Absolwent PWSFTviT w Łodzi. Obecnie występuje w Teatrze CAPITOL w Warszawie. Jest założycielem Teatru Komedii Impro w Łodzi oraz Wioski Artystycznej Janowo koło Rewala. Jako leader założył zespoły improwizacyjne IMPRO Atak! oraz Impro Atak ITO. Dotychczas współpracował z: Teatrem STU – Grupa Rafała Kmity, Teatrem Nowym im. K. Dejmka w Łodzi, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem Rozrywki w Chorzowie (Jeszcze nie pora nam spać), Teatrem CAPITOL w Warszawie (Colin – Skok w bok). Od ponad 10 lat specjalizuje się w improwizacji teatralnej oraz prowadzi warsztaty dla dorosłych, dzieci i młodzieży z podstaw oraz zaawansowanych form improwizacji.

Pierwsze zajęcia dla rozpoczynających przygodę z impro. Poznamy główne zasady improwizacji teatralnej, czym jest słuchanie, reagowanie, czujność sceniczna. Popracujemy nad akceptacją, połączeniem z partnerem – współpraca, osiąganiem stanu „tu i teraz”.

—————————————————————-

Sara Kozłowska ukończyła 6-cio letnią edukację w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi, absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku choreografia i techniki tańca. Od 2010 współpracuje z Teatrem V6 w Łodzi, pracując jako tancerka i akrobatka. W latach 2011-2016 związana z Grupą KIJO w Łodzi, gdzie poszerzała swój warsztat z zakresu teatru fizycznego, współczesnego, improwizacji i kontakt improwizacji. W 2015 rozpoczęła trwającą do dziś współpracę z Teatrem CHOREA w Łodzi Od 2014 pracuje czynnie jako freelancer’ka, współtworząc spektakle i krótkie formy taneczne, prowadząc zajęcia i warsztaty na terenie kraju. Prace choreograficzne, w których brała udział lub współtworzyła nagradzane były na festiwalach takich jak: Festiwal Labirynt w Złocieńcu, Ogólnopolskich Spotkaniach Teatralnych w Bydgoszczy, Make Move w Tarnowie, Zawirowania w Warszawie czy Szolo Duo w Budapeszcie. w 2021 roku otrzymała Stypendium Artystyczne Prezydenta Miasta Łodzi oraz była rezydentką programu Przestrzenie Sztuki Łódź

——————————————————————

Dawid Marzec tancerz, Choreograf, Instruktor, Twórca. Absolwent Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi -“Choreografia i techniki tańca”. Dyplomowany Instruktor Pilates. Certyfikowany instruktor oddechowy – Boteyko. Laureat oraz juror konkursów tanecznych. Twórca filmów tańca. Związany z tańcem i ruchem od 12 lat

——————————————————————

Kacper Klimczak tancerz, animator kultury, absolwent PPSKAK w Kaliszu. Ukończył studia pierwszego stopnia choreografii na Akademii Muzycznej w Łodzi. Występował w spektaklu „Biegnący” w choreografii Zuzanny Kasprzyk w ramach rezydencji „Młodzi na scenę” Teatru Rozbark i w ramach festiwalu „Warsaw Dance Days”. Brał udzial w spektaklach „Skarb nienazwanej góry” w choreografii Krzysztofa Skolimowskiego, spektaklu „Toska (ros.) czyli miłość po rosyjsku” w choreografii Agnieszki Janickiej, spektaklu „Lithos” w choreografii Jacka Owczarka.

———————————————————————

Paweł Odorowicz altowiolista, sideman, kompozytor, aranżer, producent muzyczny, reżyser nagrań, edukator muzyczny. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie. Na scenie można go usłyszeć solo, z Pawłem Grochockim i Olgą Kozieł (Pieśni Przejścia), czy zespołem Dzikie Jabłka. Współpracuje z Leszkiem Mądzikiem, Sarą Kozłowską, łódzkim środowiskiem tanecznym, Teatrem CHOREA, Soundsitive Studio. Wielokrotny stypendysta MKiDN (2011, 2014, 2020) i rodzimego Miasta Lublin (2017, 2019, 2021). W 2020 odznaczony przez Prezydenta Miasta Lublina Medalem za dorobek twórczy i współpracę z lubelskim środowiskiem artystycznym. Ma na swoim koncie ponad 40 wydawnictw CD i DVD, zarówno jako muzyk – instrumentalista, jak i aranżer, producent czy realizator nagrań.